.jpg)
Heerlijk! Even een mini vakantie tussen alle bedrijvigheid door. Samen met Joyce zijn we heerlijk twee daagjes in Limburg. Vandaag het pitoreske dorpje Arcen bekeken en morgen lekker naar de Thermaalbaden!

Net zoals op deze foto ligt 'ons kind' nu zoet naast ons op de bank te slapen. We hebben de laatste dagen onze 'opvoeding' (enigszins tegen mijn principes) aan moeten passen. 'Meneer' heeft namelijk sinds kort de gewoonte om niet meer binnen te komen wanneer wij 'm 's avonds roepen. Niet heel gek omdat we zelf soms de hele dag weg zijn (en hij dan niet naar buiten mocht) neemt hij het er natuurlijk van zodra we thuis zijn. Maar toch, kan ik je vertellen, slaapt deze poezenmama dan een stuk minder lekker! Dus hebben vanaf vandaag besloten dat hij 's morgens samen met ons naar buiten gaat (uiteraard met de mogelijkheid om in de schuur te verblijven tussen zijn eigen dekentjes) en dat ie 's avonds weer naar binnen mag als wij thuiskomen. Voor iedereen die nu meteen denkt: "Daarom hebben ze kattenluikjes uitgevonden".. die hebben we ook. Alleen kunnen we meneer niet geheel vertrouwen wanneer hij zelfstandig door de woonkamer loopt (we hebben een open keuken en het kattenluik zit in de de keukendeur) zo leert onze ervaring inmiddels. Hij besluit namelijk nogal eens zijn nageltjes te scherpen aan de meubels, danwel de bank. En ook van voetjes vegen voordat hij met zijn modderpootjes de bank op stapt heeft hij ook nog nooit gehoord. En op deze manier genieten we ook nog eens van onze vriendelijke viervoeter!.jpg)
Hoewel in het christelijk geloof het nummer 6 (of liever gezegd 666) niet veel goeds voorspelt is het voor mij al een tijdje bijna een magisch nummer. Ik zal uitleggen waarom:
Een jaar geleden zag ik mezelf terug op een filmpje en besloot ik dat hét (mijn gewicht) zo echt niet langer kon. Hoewel mijn hersenen de bijzondere gave hadden om mij voor de spiegel steeds wijs te maken dat die broek 'nog best wel kon', logen de foto's en de filmpjes (vooral genomen op onbewaakte ogenblikken) er niet om. Aangezien ik echt geen dieet persoon ben - eten is gewoon te lekker om moeilijk over te gaan lopen doen - besefte ik me wel dat ik drastisch mijn levensstijl aan zou moeten passen. En zo geschiedde! Ik begon met sporten, dat was de eerste stap. Mijn ervaring leerde mij dat me vastleggen op één sport geen optie is. Ik ben nu eenmaal bijzonder snel verveeld. Dus besloot ik om niet één sport te gaan doen, maar gewoon de dingen af te wisselen die ik leuk vind én sportief zijn. Aan het einde van dit jaar kon ik dan ook constateren dat ik met hardlopen, zwemmen, fietsen, zumba wandelen en fitness (hoewel steeds afgewisseld) toch een jaar lang regelmatig heb gesport. Uiteraard heeft de verbouwing ook voor de nodige beweging gezorgd en vooral de nodige spierballen. Eten was een grotere uitdaging. Ik bezocht een diëtiste die met mij niet alleen naar mijn eetpatroon keek (waar op z'n zachtst gezegd nog best wat te verbeteren viel) maar ook naar hoe ik in mijn vel zat. Met slechts twee bezoekjes wist zij de juiste motivator in mij te triggeren en leerde ik wat gezond voedsel was, maar vooral dat ik niets moest doen wat ik niet de rest van mijn leven vol zou kunnen houden. Wie immers óp dieet gaat, moet er ook ooit weer áf, zo stelde zij. Op mijn zwaarste punt woog ik zo'n 76 kilo schoon aan de haak. Dat was een hele schok aangezien ik me daarvoor voor het laatst had gewogen toen ik 55 kilo (en dus zelfs wat aan de magere kant) was - hoewel daartussen wel een jaar of 6 zat. Wederom een bevestiging dat Dikkertje Dap in beweging moest komen. Ik mocht dan wel 'gezellig' zijn, 'gezond' was anders.
Inmiddels zijn we een jaar verder en ben ik de trotse eigenaar van een lichaam dat 66 kilo aangeeft op de weegschaal. Dat was mijn eerste streefgewicht: tien kilo eraf! En dat heb ik met vlag en wimpel behaald. Hoewel het soms tergent langzaam ging (met maanden waarbij ik niet meer dan een paar ons verloor), blijft het er daardoor nu wel af! Al een paar maanden zit ik op een stabiel gewicht en waag ik me af en toe ook weer eens richting snoepkast.
Vrijdag was weer mijn eerste afspraak bij haar in dit nieuwe jaar. Vol trots vertelde ik haar over mijn behaalde resultaat en mijn weg daar naartoe. Maar ook vertelde ik haar over mijn tweede-, en tevens einddoel; de 60 kilo! Hoewel ik nu een gezond gewicht heb volgens de BMI berekening, zou ik graag het maximale uit al mijn werk willen halen (-ik weet het; perfectionistje- maar als we toch bezig zijn...). Samen met haar heb ik weer even de puntjes op de i gezet wat betreft mijn voedingspatroon. Het bleek namelijk dat de Bounty's, Muffins en Brownies regelmatig weer hun intrede doen in mijn dagelijkse voedingspatroon. Daar valt dus nog best wat te halen. Maar het meest positieve was dat ik, ondanks de Bounty's, Muffins en Brownies, toch op gewicht bleef. Dit schept des te meer vertrouwen voor de toekomst.
Daarnaast heb ik de hulp ingeroepen van mijn fitnessinstructeur. Ik heb hem mijn doel voorgelegd en hij heeft voor mij een speciaal trainingsschema samengesteld. Gisteren toog ik dus vol verwachting naar mijn sportschool om het uit te gaan proberen.... en dat heb ik geweten!!! Vanmorgen kwam ik - letterlijk - niet zelfstandig uit bed van de spierpijn. Ik heb nog NOOIT zoveel spierpijn gehad (en geloof me ik heb behoorlijk wat moeten verduren tijdens het afgelopen jaar). Met een beetje (massage)hulp van Harold en een goed heet bad redde ik het naar de woonkamer. En dit is nog maar de eerste dag!! Ik wil niet weten hoe ik me morgen ga voelen. Gelukkig kan ik morgen de pijn weer wegtrainen tijdens een 'ontspannen' lesje Bodycombat.
Gelukkig weet ik dat dit slechts tijdelijk is. Eenmaal gewend aan mijn nieuwe programma zal het steeds een stapje beter gaan en ga ik uiteraard ook resultaat boeken (ik kan niet wachten). Ik heb een soort 'weddenschap' met mijn sportschool dat ik, wanneer ik mijn doel heb behaald op 18 juni 2010 ik van hen een compleet sportpakket krijg. Uiteraard is de grootste beloning het resultaat zelf maar dit soort kleine dingen helpt natuurlijk wel. Ook mijn schatje heeft een duit in het zakje gedaan; als ik het heb behaald gaan we (wederom) een dagje Wellnessen!
Het is heel bijzonder om te merken hoe ik langzaam mijn lichaam weer ben gaan waarderen. Door alle drukte van de dagelijkse bezigheden 'vergat' ik om goed voor mijzelf te zorgen. Met als gevolg niet alleen overgewicht maar ook nog eens veel ziektes en zeertes door een slechte weerstand. Nu ik op mijn voeding en beweging let merk ik dat ik ook zuiniger ben op mijn lichaam. Ik verzorg het goed (elke zondag avond een tuttelavond) en dat heeft weer een positief effect op mijn zelfbeeld. Ook ben ik veel bewuster bezig met hoe verzorgd ik eruit zie (zonder over-ijdel te worden) en dat zorgt weer regelmatig voor complimentjes.
Dus: Gezond leven? Ik kan het iedereen aanraden!!
Liefs Y.


Oké, toegegeven... Rambolina klinkt lang niet zo stoer als Rambo, maar héél even voelde ik me wel heel erg stoer gisterenavond. Ik deed namelijk voor het eerst mee aan de les Bodycombat op mijn nieuwe sportschool. Wat een energieke les! Wat een POWER! Ik voelde me echt weer even on top of the world. Gezien mijn korte carriere als karateka - many years ago - kon ik wel wat bewegingen plaatsen dus voelde ik me niet een complete kneus. Dit compenseerde mijn motorische gestoordheid weer een klein beetje (wanneer de zaal naar rechts gaat, ga ik naar links en visa versa). Nadat ik helemaal kapot gegaan was op de opzwepende muziek - en de aanmoedigende woorden van de instructeur - was het tijd om mezelf te belonen. Eerst lekker zonnebanken, daarna ff een paar baantjes zwemmen, dan de sauna in en alles afsluiten met een heerlijke douche! Ja, ik denk dat ik wel aan mijn nieuwe levensstijl kan wennen. Zoals ik al in mijn vorige blog schreef is mijn enige voornemen meer rust dit jaar. Hiermee bedoel ik niet 'op de bank hangen' (daar ben ik gewoon het type niet naar) maar rust in mijn hoofd. Meer tijd nemen om op te staan - hoewel dat nog wel een uitdaging blijkt - en meer tijd nemen om naar bed te gaan (kopje thee voor het slapen, kaarsjes aan, boekje lezen/dagboek schrijven) enz, enz. Het vergt wel een geheel andere manier van plannen want waar ik normaal de lege gaatjes vulde met mijn aorta/levenslijn (lees: telefoontjes naar vrienden) verdwijnen die 'gaatjes' als sneeuw voor de zon waardoor ik nu vaak aan het einde van de dag tot de conclusie kom dat ik die goede vriend of vriendin nu al voor de 4e dag op rij nog niet heb teruggebeld. Aan allen: please be patient! Het gaat vanzelf beter...;-)
Veel minder stoer kroop ik echter vanmorgen mijn bed uit. Ik voel spiertjes waarvan ik het bestaan niet wist en mijn hoofd had een chronisch vochttekort ondanks de 2,75 liter water die ik naar binnen heb getankt gisteren. Waarschijnlijk een klassiek geval van oververhitting (sporten, zonnebank, sauna). Maar goed, de ontspanning die ik in mijn koppie voel maakt alles weer goed. Zelfs de sneeuw en de kou kon ik beter trotseren vanmorgen toen ik naar mijn werk ging.
Langzaam maar zeker voel ik mijn lichaam weer herstellen van de schade van de laatste maand van 2009. Hopelijk kan ik deze stijgende lijn voortzetten! Dan hoop ik aan het einde van het jaar (en alle dagen die daarop volgen) niet alleen een stralender uiterlijk te hebben, maar vooral ook een betere gebalanceerd innerlijk!
Liefs Y.
>filmpje op verzoek door mij verwijderd<
Hoewel 2009 redelijk tegen mijn principes is geëindigd (zonder ouderjaarsblog) en 2010 tevens tegen mijn - welliswaar nieuw verworven - principes is begonnen (redelijk druk!)... kan ik niet anders dan concluderen dat een goed begin het halve werk is. Voordat we aan het werk zijn gegaan, 4 januari, hebben we eerst het huis een flinke schoonmaakbeurt gegeven. Zeg maar een soort vervroegde voorjaarsschoonmaak. Wat een heerlijk gevoel om alles weer fris en fruitig te hebben - nu nog zou houden! De eerste werkdag was druk maar gezellig. Leuk om mijn collega's weer te zien. En die zou ik nog meer dan genoeg zien die week want we gingen dinsdagavond op Cycle (bedrijfsbijeenkomst van meedere dagen op een externe locatie) naar 't Hof van Saksen. En wederom was het genieten!! Naast al het harde werken was er voldoende tijd voor ontspanning (massage en wellness.... for me again!) en werd er gefeest tot in de kleine uurtjes, zo getuige de bovenstaande video. Daantje - mijn lieftallige collega van de Marketing afdeling - had alles tot in de kleine puntjes georganiseerd! Daan je bent een toppertje! Hier nog een leuke compilatie van de geweldige Cycle driedaagse:
Maar het nieuwe jaar bracht meer goeds tot nu toe. Toen ik thuis kwam mocht ik van mijn liefje weer heel veel kusjes in ontvangst nemen om vervolgens 's avonds saampjes naar onze - ja ja - Salsales te gaan! Zonder al teveel moeite heb ik Harold over kunnen halen om een poging te wagen. En ik ben ZOOOO trots! Mijn vriendje blijkt het namelijk behoorlijk snel op te pikken. Dat beloofd dus nog wat! Stiekem hoop ik dat hij het net zo leuk gaat vinden als ik, maar ik ben al heel tevreden dat hij niet gillend weg is gerend na één les. Sterker nog, hij vond het leuk! I will keep you posted on this one!
Maar het leukste was toch wel het feit dat mijn bonus binnen is. Begin december heb ik een mooie bonus toegekend gekregen voor mijn inzet van het afgelopen jaar. En die was niet misselijk (zowel de bonus als de inzet;-)). Ik heb maar liefst € 920,- gekregen te besteden in een winkel naar keuze (we krijgen ze in de vorm van waardebonnen). Dus heb ik zojuist bol.com, douglas en de bijenkorf bonnen besteld om het nieuwe jaar binnenkort maar es shoppend in te luiden! Geen verkeerd idee!
En ten slotte ben ik ook maar begonnen aan die goede voornemens van dit jaar. De voornaamste is toch wel; RUST! Verder vooral veel leuke dingen. Ik ben gewisseld van sportschool en heb daar vandaag voor het eerst getraind. Errug fijn, vooral de sauna en het zwembad na de training. Da's een welkome beloning. Ook heb ik mijn eerste verslag ingeleverd voor mijn studie en wacht ik met spanning - 6 weken!! - af tot ik mijn cijfer krijg. Tenslotte is er één ding dat ik wel gewoon voortzet vanuit 2009... veel blogjes!!
Liefs Y.


"Our Own Love"
I'm watching your shadow cut by the moon
Peaceful I wait for the dawn
These moments in silence are all that I need
The softness of hearing you breathe
And I know it doesn't get better than this
Funny it starts with just one little kiss
Baby all I know you're no longer alone
We've started a home of our own love
All my love is yours, you're no longer alone
We've started a home of our own love
Your ups and your downs, powers and fears
Your presence fulfils my desire
You're all that I've wished for
You're more than I need, you're right where I wanna be
Oh no, I don't ask questions or try to explain
Telling myself it just happens this way
Baby all I know you're no longer alone
We've started a home of our own love
All my love is yours, you're no longer alone
We've started a home of our own love
I don't ask questions or try to explain
Telling myself it just happens this way
Baby all I know you're no longer alone
We've started a home of our own love
All my love is yours, you're no longer alone
Baby all I know you're no longer alone
We've started a home of our own love
All my love is yours, you're no longer alone
Baby all I know you're no longer alone
Baby all I know you're no longer alone
We've started a home of our own love
Soms heb je van die ‘light bulb-moments’, ik althans wel! Dat zijn van die heerlijke momenten waarop je je realiseert dat alles een reden heeft en je zelfs uit alle negatieve dingen een les kunt leren. Mijn motto is altijd (geweest) dat ik nergens spijt van heb in mijn leven. Alles wat ik heb gedaan – goed of fout – is gedaan. Ik kan het niet meer terugdraaien en overdoen en het heeft me gemaakt tot wie ik ben. En laat ik nou net heel trots zijn op wie ik ben (geworden). Ik ben niet wit, maar ook niet zwart. Ik ben, zeg maar, gewoon lekker gekleurd ;-), een dynamisch persoon die het beste uit het leven probeert te halen.
Ieder kwartaal, en vanaf januari iedere maand, mag ik voor mijn werk afreizen naar het altijd gezellige Brussel. Zo dus ook afgelopen week. Iedere keer als ik, dan al niet voor mijn werk, onze Nederlandse grens oversteek verbaas ik me weer over de cultuurverschillen op deze aardbol. Veelal zorgt dit voor grappige situaties maar soms ook voor hele genante. Zo heb ik erg moeten wennen aan het feit dat iedereen op het Belgische kantoor elkaar 's ochtends bij het binnenkomen en 's avonds bij het weggaan groet met een kus op de wang. Nu heb ik gelukkig lieve en fijne collega's maar ik kan me zo voorstellen dat dat niet in ieder bedrijf het geval is. Het gekke is dat zelfs Nederlandse collega's onderling elkaar met een kus groeten wanneer zij samen op kantoor in Brussel zijn. Ook het feit dat, wanneer er iets te vieren is (en dat is regelmatig het geval daar), er rustig wijn of champagne bij de lunch wordt genuttigd. Aangezien ik nog niet geheel alcoholisch volwassen ben (oftewel ik drink gewoon niet zo vaak) zorgt dat nog wel eens voor concentratieproblemen op het midden van de dag. Nee, de lunches zijn daar nooit saai te noemen. Er wordt altijd ontzettend veel gelachen, wat met name te danken is aan een aantal collega's met een subtiel gevoel voor humor. Maar regelmatig ben ik zelf ook wel onderdeel van de grap. Zo spraken we een aantal weken geleden over het feit dat er alweer Sinterklaasspullen in de schappen van de winkels lagen terwijl november nog moest beginnen. Al snel werd duidelijk dat het begrip 'pepernoten' niet bekend is onder mijn collega's daar en zelfs mijn uitleg; 'dat zijn kruidnoten ofwel mini speculaasjes' mocht niet baten. Enigszins verbaasd vervolgde ik met de vraag: "Maar als jullie geen pepernoten kennen, waar strooien jullie Pieten dan mee?" wat beantwoord werd met een luidkeels gelach van vrijwel alle Belgische collega's. Enigszins verbaasd vroeg ik me hardop af wat ik dan verkeerd had gezegd, om er al gauw achter te komen - dankzij de uitgebreide uitleg van een collega - dat een 'Piet' in België het mannelijk geslachtsdeel betekent.... OEPS..
Voor wie mij wat langer kent is het geen verrassing dat ik geloof in de theorie dat je bepaalde mensen in een bepaalde periode in je leven met een reden tegenkomt. Toch sta ik nog altijd versteld van hoe dit proces soms loopt. In mijn korte leventje heb ik al heel wat mensen leren kennen maar ook van veel mensen - bewust, danwel onbewust - afscheid genomen. Een ieder van hen heeft z'n invloed gehad op mijn leven; soms positief, soms iets minder positief. Ik ben dankbaar voor al deze ontmoetingen!
Vol respect luister ik vaak naar de verhalen van succesvolle collega's of andere vrouwen in mijn omgeving die, althans voor zover ik het kan zien, het thuisfront in combinatie met de drukke werkweek combineren. Kids naar school, naar de voetbal of ballet, vergadering hier, zakenreis daar, tussendoor nog ff promotie maken en je hebt het goed voor elkaar.