maandag 17 januari 2011

A WARM welcome

Alsof het mijn eerste schooldag was stond ik vanmorgen op... uiterst zorgvuldig gisterenavond een outfit uitgekozen en natuurlijk oppassen dat ik er geen koffie over zou morsen nog voordat ik de deur uit was. Eenmaal in de auto bleek het toch drukker dan verwacht op de weg. Dus op het puntje van mijn (auto)stoel keek ik ons een weg door de file. Dankzij Harold zijn uitstekende rijkunst (en ondanks de immer trage snelheid van de Suzuki uit 2001) kwam ik stipt 9uur aan. Gewapend met versgebakken muffins en brownies (met dank aan Ryan) ging ik mijn eerste werkdag tegemoet. Het lekkers bleek een ongekend succes en een perfecte manier om ook daadwerkelijk met iedereen een fatsoenlijk praatje aan te kunnen knopen. Zoals Joyce vanavond zo mooi zei; ik had Ylonka op de Ylonka-wijze gepresenteerd!

Wel was het gek om niet alle vertrouwde gezichtjes te zien maar weer opnieuw af te tasten wat bijvoorbeeld iemand zijn gevoel voor humor is. Daarnaast heeft ieder bedrijf natuurlijk zijn eigen cultuur waar je gewoonweg 'in moet groeien'. Er zijn altijd van die kleine dingentjes waar niemand van te voren bij stilstaat zoals bijvoorbeeld de vraag: "moet ik mijn lunch meenemen of is er lunch op het werk?". Een mooi puntje voor het inwerkprogramma voor nieuwe medewerkers waar ik me op mag gaan storten.

En dat is dus weer een mooi bruggetje naar het antwoord op de vraag van sommige van jullie: Wat ga ik nou eigenlijk doen? Ik zal proberen kort en bondig te zijn ;-)
Mijn nieuwe werkgever is explosief gegroeid in de laatste paar jaar. Tot nu toe lag de focus op de zogenaamde 'core business'. Ondersteunende afdelingen waren er niet of nauwelijks (financiële afdeling, HR & marketing en communicatie). En daar wordt nu een inhaalslag gemaakt. Ik mag me gaan bezighouden met het opzetten van een HR beleid en dit ook gaan uitvoeren. Hélemaal leuk dus!

Uitgeput lig ik nu in bed. Moe maar voldaan ga ik zo mijn oogjes dicht doen en de dag nog eens rustig op me in laten werken. Maar één ding weet ik zeker; ik slaap vast een stuk beter dan gisteren!

Liefs Y.

Geen opmerkingen: